Ledigt jobb: Processansvarig, ITIL
- Jobb
- Process Manager till Sandvik Group IT

Process Manager till Sandvik Group IT
SANDVIK ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
11 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Är du redo att driva affärsförbättringar och göra en verklig skillnad!? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
På Sandvik Group IT söker vi nu en proaktiv Process Manager för att gå med i vårt globala IT-process team. Detta är en nyckelroll i att driva förbättringar över alla processer – genom att använda data och insikter för att öka effektiviteten, säkerställa efterlevnad och anpassning till affärsmål. Välkommen!
Om ditt jobb
I denna position driver du affärsförbättringar med hjälp av data och insikter för att mäta effektivitet och kommunicera förändringar för en framgångsrik anpassning. Du är ansvarig för att implementera processer effektivt, identifiera och föreslå förbättringar samt följa upp nyckelresultat. Du faciliterar träning, ger vägledning och samarbetar med tvärfunktionella team för att optimera effektiviteten. Dessutom följer du upp framsteg på processmål och nyckelresultat genom rapportering och analys, och agerar som en bro mellan affär och IT för processrelaterade behov.
Nyckelansvar:
- Delta i relevanta operativa processforum och externa revisioner.
- Granska och lösa processproblem.
- Escalera processförväntningar till Processägare.
- Ge operativt stöd till olika intressenter.
- Träna och hantera resurser som arbetar i processen.
- Agiera som operativ länk för leverantörer i enlighet med deras kontrakt.
Platsen för denna position är Stockholm eller Sandviken och vi tillämpar en hybrid arbetsmodell, vilket gör att du kan kombinera kontors- och distansarbete.
Din profil
Vi söker någon med erfarenhet av ServiceNow som ett IT Service Management (ITSM) verktyg. Din expertis i att använda KPI:er och OKR:er för att mäta processprestanda gör att du kan fatta datadrivna beslut. Du har en ITIL Foundation-certifiering och en förståelse för ITSM-principer. Det är fördelaktigt om du har arbetslivserfarenhet inom Learning Management Systems, vilket ytterligare förbättrar din expertis. Din kunskap stöds av en universitetsexamen inom ett relevant område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Att agera i en global miljö kräver färdigheter i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt.
Du är proaktiv och tar initiativ för att identifiera och implementera utvecklingsmöjligheter. Du driver effektivitet med en bevisad förmåga att anpassa processstrategi med den dagliga verksamheten. Dina starka koordinerings- och kommunikationsfärdigheter gör att du effektivt engagerar intressenter och säkerställer framgångsrik processantagande. Med fokus på förändringshantering stöder och vägleder du team genom övergångar och främjar en kultur av kontinuerlig förbättring.
Vår kultur
Vår roll är tydlig – genom varje handling, varje dag, gör vi förändringen och avancerar världen genom ingenjörskonst. Vi tror på en inkluderande, jämlik och öppensinnad kultur, och vi vårdar våra mångfaldigheter för att bilda en solid grund för att uppnå stora resultat. Lägg till rättvisa och belönande förmåner, samt många olika karriäralternativ. Är du nyfiken? Besök vår webbplats, LinkedIn eller Facebook-sida för att lära känna oss bättre.
Kontaktinformation
För mer information om denna position, vänligen kontakta Mikael Maad, rekryteringschef, +46 (0)70 616 28 44
Vi har redan bestämt vilka annonseringskanaler och marknadsföringskampanjer vi vill använda, och avböjer respektfullt ytterligare kontakter i den frågan.
Fackliga kontakter – Sverige
- Malena Rackner, Unionen, +46 (0)70 242 33 90
- Göran Norell, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 43 78
- Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)70 222 48 55
Rekryteringsspecialist: Therese Rutqvist
Hur man ansöker
Skicka din ansökan senast den 4 april 2025. Klicka på ansök och inkludera ditt CV och personligt brev på engelska. Observera att vi inte accepterar ansökningar via e-post. Job ID: R0076298.
Eftersom vi strävar efter en rättvis rekryteringsprocess använder vi bedömningsverktyg för att säkerställa objektivitet. När du ansöker om detta jobb kommer du därför att få en inbjudan via e-post till ett personlighetstest och logiskt förmågestest. Feedback kommer omedelbart efter att testet har genomförts och urvalsprocessen börjar efter ansökningsfristen.
För att lära dig mer om vår rekryteringsprocess, vänligen besök vår karriärsida eller kontakta HR Services på hrservices.sweden@sandvik.com.
Sandvik är en global, högteknologisk ingenjörsgrupp som tillhandahåller lösningar som ökar produktivitet, lönsamhet och hållbarhet för tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrier. Vi ligger i framkant av digitalisering och fokuserar på att optimera våra kunders processer. Vårt världsledande erbjudande inkluderar utrustning, verktyg, tjänster och digitala lösningar för bearbetning, gruvdrift, bergbrytning och bergbearbetning. År 2023 hade koncernen cirka 41 000 anställda och intäkter på cirka 127 miljarder SEK i cirka 150 länder inom pågående verksamhet.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Avaron AB
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
MODERNERA AB
-
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.
Avaron AB
-
D-Source
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02